ZAČIATOK KONCA: Letový dispečing stratil lietadlo z radarov krátko po odlete z Ria de Janeiro. Pýtam sa, prečo? Čo sa mohlo stať v tak krátkom čase? Čo sa stalo tesne po odlete?
23:00 > pilot vyslal signál, že lietadlo letí cez oblasť čiernych, elektrickým výbojom nabitých búrkových mrakov. To nie je nič zvláštne, bol to rutinný postup, pri ktorom pilot hlásil letovému dispečingu aktuálnu situáciu. Ibaže by...?
23:10 > množstvo správ z automatických systémov o zlyhaní systémov – vypadol autopilot, palubný počítač sa zapol na záložný zdroj, poškodené sú systémy, ktoré udržiavali stabilitu lietadla. Podľa overených informácií, lietadlo tohto typu má každý jeden systém trojnásobne zálohovaný. To znamená, že po vypadnutí prvého konkrétneho systému v dôsledku nečakanej udalosti sa automaticky naštartuje druhý, záložný systém.
23:13 > vypadli ďalšie základné systémy kontrolujúce rýchlosť, výšku a smer. Potom prišli hlásenia o výpadku palubného počítača. Keďže druhý záložný zdroj, ktorý naštartoval palubný počítač v dôsledku ďalšej nečakanej udalosti taktiež zlyhal, mal by automaticky nabehnúť tretí záložný zdroj. Nabehol? Áno? Nie? Pýtam sa, prečo?
23:14 > systémy hlásia stratu tlaku v kabíne a výpadok elektriny , čo môže znamenať náhlu dekompresiu, čo znamená, že v tejto chvíli lietadlo zrejme padalo do oceánu. Dvaja piloti a jeden pasažier lietadla španielskej spoločnosti Air Comet náhle spozorovali v diaľke silný a intenzívny biely záblesk svetla, ktorý prudko klesol vertikálne nadol a zmizol po šiestich sekundách.
Od 23:10 do 23:14 ubehli 4 minúty. Počas štyroch minút zlyhali tri záložné zdroje a počas tých istých štyroch minút sa stali tri rôzne, nepredvídateľné situácie, ktoré tieto zdroje vyradili. Náhoda? Možno.. Jedno je však isté. Celá tragédia sa odohrala tak rýchlo, že piloti nestihli, nemohli, nevedeli, nechceli vyslať núdzové volanie. Niekoľko cestujúcich však stihlo svojim blízkym napísať najúprimnejšie slová, ako “I love you” alebo “Im afraid”.
TROSKY: Našlo sa niekoľko objektov roztrúsených v okruhu piatich killometrov, asi 650 kilometrov od brazílskeho ostrova Fernando de Noronha, vrátane kovového kusu s priemerom sedem metrov. Myslím, že za tak krátky čas by oceán nedokázal rozptýliť jedno lietadlo do takýchto okruhov. To asi znamená, že lietadlo muselo byť roztrieštené pred dopadom. Na druhej strane však bola objavená dvadsať kilometrov dlhá škvrna leteckého paliva, čo znamená, že lietadlo explodovať pred dopadom nemohlo, pretože palivo by explodovalo tiež. Avšak je tu ešte možnosť, že nájdené časti lietadla a palivová škvrna nepatria lietadlu. Pýtam sa, kde zmizlo lietadlo? Prečo? Čo to zapríčinilo?
BLESK A INÉ KONŠPIRAČNÉ TEÓRIE: Piloti dvoch lietadiel spoločnosti Lufthansa, ktoré inkriminovanou oblasťou prelietali zhruba polhodinu pred strojom Air France potvrdili, že v oblasti v tom čase zúrila búrka. Podľa spoločnosti ONERA, ktorá sa zaoberá výskumom lietadiel, do lietadla udrie blesk v priemere raz za 1000 letových hodín. Z toho mi logicky vyplýva, že lietadlá by mali byť pred hrozbou bleskov chránené. A sú? Áno, sú. Lietadlo je takzvanou „Faradayovou klietkou“, čo znamená, že samotný blesk do kabíny neprenikne, avšak keďže lietadlo nie je uzemnené, elektromagnetických polí sa zo svojho povrchu zbavuje špeciálnymi anténami na koncoch krídel. Blesk môže poškodiť elektronické prístroje lietadla. Je vylúčené, že všetky tri záložné zdroje boli vyradené naraz, pretože to by musel byť fakt obrovský blesk, aké sa nachádzajú len v jadre búrky a tam je lietanie zakázané. A pravdepodobnosť, že by v priebehu štyroch minút došlo vďaka viacerým bleskom k postupnému vyradeniu všetkých systémov a záložných zdrojov, je nulová. Pýtam sa, kto vôbec prišiel s konšpiráciou o bleskoch? Ak letelo lietadlo cez búrku, prečo? Dvaja piloti, ktorí leteli pol hodinu pred letom číslo 447 na búrku upozornili. Oni ňou bez akýchkoľvek problémov preleteli. Náhoda? Kto vie...
POSÁDKA: V lietadle bola s 216 cestujúcimi aj 12 členná posádka. Zo 61 francúzskych obetí bolo 10 obchodníkov s manželkami z francúzskej spoločnosti CGE dodávajúcej elektronické súčiastky. Jedným z Brazílčanov na palube bol aj hovorca kráľovskej rodiny, Pedro Luis de Orleans e Braganca, ktorý bol zároveň priamym potomkom posledného brazílskeho cisára Pedra II, vlastným menom Pedro de Alcântara Joao Carlos Leopoldo Salvador Bibiano Francisco Xavier de Paula Leocádio Miguel Gabriel Rafael Gonzaga de Bragança e Habsburgo, By the Grace of God and Unanimous Acclamation of the People, Constitutional Emperor and Perpetual Defender of Brazil. Okrem toho bol v lietadle aj prezident nemeckej metalurgickej spoločnosti ThyssenKrupp CSA, viacero brazílskych verejných predstaviteľov, manažéri brazílskej ropnej spoločnosti Petrobas a niekoľko vysoko postavených predstaviteľov firmy Michelin v Južnej Amerike. Náhoda? Alebo niekomu títo ľudia až tak neskutočne vadili?
Nie som si istá, či je v tejto chvíli najdôležitejšie vedieť príčinu a tiež nie som si istá, či sú ľudia na skutočnú príčinu pripravení. Viem však, že práve takéto situácie by mali ľudí donútiť rozmýšľať. Pouvažovať nad tým, či je správne to, čo robíme, či robíme to, čo naozaj chceme, či sú na svete aj dôležitejšie veci ako je tá, ktorou sa práve zaoberáme. A pouvažovať aj nad tým, či nám určité veci v živote stoja za to.
Ja len jednoducho nechápem, prečo ľudia cestujú na dovolenky na Mesiac, prečo sa peniaze a sily sústreďujú na výrobu a rozvoj zbraní hromadného ničenia, prečo sú ľudia takí sebci a myslia len na svoje blaho? Prečo radšej neinvestujeme svoje zdroje do vývoja medicíny, techniky, školstva, rozvoja či ochrany prírody? Ale to je v podstate jedno. Minule padli dvojičky, teraz lietadlo, nabudúce niečo iné. Ale to nič, to prejde, pretože ľudia veľmi radi zabúdajú. Zabúdajú, ale len do chvíle, kým sa niečo podobné nestane ich blízkym. Potom si uvedomia, že materiálny svet nemá vôbec žiadnu hodnotu. Jedinou podstatnou vecou je, že príčina tejto katastrofy bude taká, ktorá bude najviac vyhovovať veľkým a zainteresovaným ľuďom. Ale to nič, to tak na svete proste chodí.
Komentáre
Slečna Petra
Minulý týždeň zabili ozbrojené sily US army v Afganistane "omylom" 126 civilistov, prevažne žien a detí.
Nikto nemohol z lietadla poslať sms, lebo Air France neposkytuje v lietadlách možnosť posielať správy a od najbližšej pevniny boli 650 km.
Je to tragédia, ale život ide ďalej, berieš to príliš vážne.
Čas je najlepší lekár..........
eneko
Slečna Petra to pekne trafila
Prečo radšej neinvestujeme svoje zdroje do vývoja medicíny, techniky, školstva, rozvoja či ochrany prírody?
eneko, čas nie je najlepší lekár
Mali by sme sa konečne spamätať.
Človek, čo sa to stalo s Tebou?
clovek, co sa to stalo s tebou?
cečertica, ale mna nezaujíma len pád lietadla, ale nevinné deti , ktoré hladujú a a celá chorá spoločnosť a systém
Verte mi. Som sklamaný
CERTICA, tak teraz s tebou súhlasím
Sme veľmi slabí
Koment pre všetkých
medicíny - pretože výskumom by sme tu mali lieky na všetko a tým by neutrpel nik iný ako samotné farmaceutické spoločnosti
techniky - prečo jazdíme na zastaralý typ spalovacieho motora, keď sú už dávno na svete motory, ktoré dokážu ísť na vodu? A to nieje žiadny fake, to je proste realita. Lenže ropné spoločnosti by tak prišli o všetko.
ochrana prírody - načo, kým dýcha posledný ropný, či iný magnát ktorému je ochrana životného prostredia na dve veci nespraví nikto nič.
A pre tých ktorí sú už naozaj slepí, kto si myslíte že vráža milióny dolárov ročne do rozvoja techniky, medicíny a všetkých ostatných odvetví? Práve najväčšie spoločnosti ovládajúce svet. A tie milióniky na vývoj vrazia veľmi radi, ak vedia že tým budú mať pod palcom všetky výskumy a budú ich môcť spomaľovať, dokonca zastaviť. Pretože čo sú milióny oproti miliardám ktoré za ten rok zarobia...
Akkim, ale veď musí existovať spôsob ako to všetko napraviť
náprava
Čím väčší inteligent, tým vačšia sviäňa.
Ale aj tak svine. Čiže inteligenti v úvodzovkách.
Ale nájde sa raz ozajstný inteligent, ktorý nám ukáže cestu a dodá síl?
chcel som napísať, že obdivujeme bohatých ľudí a nie obdivujem.
konspiracia?
to ze padlo lietadlo je fakt. Prepac ale fakt netusim ako suvisi pad lietadla s tym, ze ludstvo je skazene :)
Snazila som sa v tom najst nejake suvislosti, avsak marne.
To ze padli dvojicky, amici si ich zhodili sami - inak povedane medialna manipulacia, co to znamena ti nemusim hovorit :)
Myslim si ze nieco take sa stalo aj s tymto lietadlom, mozno ze to bude zniet ako konspiracna teoria, ale asi niekto potreboval zakryt nieco dolezitejsie, tak dal dole lietadlo
Nebolo by to ani prvy ani posledny krat
O skazenosti ludstva by sme mohli napisat milion clankov a aj tak by sme si nepomohli - ludska bytost je uz raz taka, nevsima si nic iba seba, a o co tejto spolocnosti ide? Prachy, prachy a nic len prachy - stali sa Bohom a mozes uvazovat kolko chces, skazili ludi a pokial si to oni sami neuvedomia...
kajovsky
človek inteligentný + svinský = bohatý
človek menej inteligentný + svinský = biely kôň pre bohatých
človek inteligentný + poctivý = chudobný
človek menej inteligentný + poctivý = chudák
nie je normálne, že lietadlo len tak zmizne
jjj
RE:
suhlasim vsak s tvrdenim ze lahko zabudame..ale opytajte sa aj vy sami seba, nakolkjo si pamatate? tiez tvrdenie preco neeinvestujeme do mediciny, skolstva, vyskumu atd..kolko ste dali na podobne ciele vy osobne ? najlahsie je ohanat sa a byt mudrym..mvsak ?:)
asp