slečna petra

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Aj zlá reklama je reklama

..V Anglicku bola na billboardoch v kampani proti konzumácií alkoholu mladistvých zobrazená číslica 21. Podľa Slovákov je to poburujúce, nechutné a neakceptovateľné, no podľa Angličanov normálna účinná reklama. Tá číslica 21 bola totiž vytvorená z ozajstných zvratkov..

Reklamná kampaň Právo na život. Pravdu povediac, naživo som billboard ešte nevidela. A ani mi to veľmi nechýba. Stačil mi pohľad na internetový banner na mojej maličkej, 15´ (čítaj palcovej) obrazovke a tak, ako mnohým iným ľuďom, sa mi zdvihol žalúdok so špagetami, čo som mala vtedy na obed.

Na tému interrupice sa na Slovensku diskutuje už dlho. Avšak nikdy tie diskusie (nielen tam "hore" ale hlavne tu, medzi obyvateľstvom) neboli tak intenzívne, ako v poslednom čase. Čo sa vlastne stalo? Kampaň Právo na život donútila ľudí začať diskutovať.

Aký bol zámer kampane? Nie, nemyslím si, že hlavným zámerom bolo zrušenie interrupcie na Slovensku. Veď to v podstate reálne ani nie je. Hlavným zámerom bolo vyvolanie diskusie a upozornenie na túto kampaň. Mnohým vadí obrázok, ktorý použili na billboarde. Ale prečo? Veď o to im šlo.

Marketing začal v posledných rokoch dospievať už aj na Slovensku (bolo na čase). Cieľom reklamy je v prvom rade účelnosť a originálnosť. Spĺňa tieto dva body kampaň Právo na život? Áno, spĺňa. Firmy na Slovensku sa odjakživa báli dostať do reklamy niečo, čo ľudí vyburcuje. Prečo? Báli sa práve zlej reklamy. Kampaň Právo na život si podľa mňa túto zlú reklamu spravila. Lenže, je to vždy lepšie, ako keby mali byť sivé myšky v kúte slovenskej reklamy a´la ženská vytiahne na ulici pred svojimi priateľmi Persil zo svojej kabelky..

myšlienky | stály odkaz

Komentáre

  1. no..
    pokial kampan sluzi len na "zvysenie povedomia" zien, ktore by v buducnosti teoreticky mohli podstupit interupciu, tak je to OK. Ak sa niekto bude snazit presadit zmenu legislativy a zakaz interupcii, tak to uz NIE JE OK.

    apropo.. alkohol od 21 je tiez ok (lebo uz mam viac ako 21:)... a okrem toho, alkohol mi chutil viac, ked mi bol zakonom "odopierany":)
    publikované: 11.09.2007 15:18:01 | autor: lumir (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. certica
    vidim v tebe zmenu v postoji ku kampani.. teraz sa nase nazory viac prilblizuju... Myslim si totiz o kampani, ze je dobra, aj napriek tomu, ze ludom dviha zaludok, je proste dobra... Posluzi..
    publikované: 11.09.2007 16:47:32 | autor: KakaoCinky (e-mail, web, autorizovaný)
  3. kakao
    ja som nikdy ani netvrdila, ze kampan je zla. len.. moj nazor na "zakaz interrupcie" poznas, ale nebavim sa s tebou o tom uz viac :))
    publikované: 11.09.2007 17:54:03 | autor: certica (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. lumir
    no start kampani nebol zalozeny na presadeni nazoru. ale podla mna ako sa to dalo do povedomia ludi, tak reakcie ludi ich zamer asi postupne zmenili...
    publikované: 11.09.2007 17:55:56 | autor: certica (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. dobre, ani ja s tebou
    :)
    publikované: 16.09.2007 23:35:10 | autor: KakaoCinky (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014