Aj zlá reklama je reklama
11.09.2007 13:59:19
..V Anglicku bola na billboardoch v kampani proti konzumácií alkoholu mladistvých zobrazená číslica 21. Podľa Slovákov je to poburujúce, nechutné a neakceptovateľné, no podľa Angličanov normálna účinná reklama. Tá číslica 21 bola totiž vytvorená z ozajstných zvratkov..
Reklamná kampaň Právo na život. Pravdu povediac, naživo som billboard ešte nevidela. A ani mi to veľmi nechýba. Stačil mi pohľad na internetový banner na mojej maličkej, 15´ (čítaj palcovej) obrazovke a tak, ako mnohým iným ľuďom, sa mi zdvihol žalúdok so špagetami, čo som mala vtedy na obed.
Na tému interrupice sa na Slovensku diskutuje už dlho. Avšak nikdy tie diskusie (nielen tam "hore" ale hlavne tu, medzi obyvateľstvom) neboli tak intenzívne, ako v poslednom čase. Čo sa vlastne stalo? Kampaň Právo na život donútila ľudí začať diskutovať.
Aký bol zámer kampane? Nie, nemyslím si, že hlavným zámerom bolo zrušenie interrupcie na Slovensku. Veď to v podstate reálne ani nie je. Hlavným zámerom bolo vyvolanie diskusie a upozornenie na túto kampaň. Mnohým vadí obrázok, ktorý použili na billboarde. Ale prečo? Veď o to im šlo.
Marketing začal v posledných rokoch dospievať už aj na Slovensku (bolo na čase). Cieľom reklamy je v prvom rade účelnosť a originálnosť. Spĺňa tieto dva body kampaň Právo na život? Áno, spĺňa. Firmy na Slovensku sa odjakživa báli dostať do reklamy niečo, čo ľudí vyburcuje. Prečo? Báli sa práve zlej reklamy. Kampaň Právo na život si podľa mňa túto zlú reklamu spravila. Lenže, je to vždy lepšie, ako keby mali byť sivé myšky v kúte slovenskej reklamy a´la ženská vytiahne na ulici pred svojimi priateľmi Persil zo svojej kabelky..
Komentáre
no..
apropo.. alkohol od 21 je tiez ok (lebo uz mam viac ako 21:)... a okrem toho, alkohol mi chutil viac, ked mi bol zakonom "odopierany":)
certica
kakao
lumir
dobre, ani ja s tebou